Til foreldre/foresatte

Noen av dere foreldre/foresatte er kanskje skeptiske til å sende barna deres på våre arrangementer. Dere har kanskje ikke hørt om oss og dere vet heller ikke hva arrangementene våre innebærer.

Vi har holdt arrangementer for barn og unge siden 2008 og vi har fortsatt deltakere som er aktive etter så mange år. Det er ingen selvfølge i dagens samfunn med så mange muligheter og spennende ting å delta på, at deltakere kommer igjen år etter år. Det er vi utrolig stolte og glade for.

Våre arrangementer er inspirert av Harry Potters verden hvor vi gjør om Gudbrandsdalen leirskole til Galtvort for en helg eller uke. Vi dekorerer hele leirskolen med rekvisitter slik at det skal bli en magisk «verden» med følelsen og atmosfæren vi får av universet.

Noen av dere lurer på hvorfor deltakerne har så store aldersforskjeller (11 år og oppover), men dette har lite betydning fordi rammene er satt rundt Harry Potters verden, skoletimene er tilpasset alle aldersgrupper og det samme er opplegget vi kjører.

Vi har flere deltakere i alle aldersgrupper og disse blir også satt sammen på rom, ved husbordene og i klasser slik at det skal være lett å finne seg venner på lik alder. Det er også aktiviteter på fritiden (når skoledagen er over) med for eksempel kor, Galtvort-teateret eller andre Harry Potter-relaterte klubber.

Det er ikke tillatt å drikke alkohol eller ta andre rusmidler på våre arrangementer. Dette gjelder både for deltakere og arrangører.