Nyttårsball 2020

Dette nyttårsballet hadde vi mange spente elever som deltok i et nytt semester på Galtvort. Nesten hodeløse Nikk inviterte til Dødsdagsselskap, og både spøkelser og alle elevene sto på gjestelisten. Vi hadde fortryllende skoletimer med kjente professorer, og mye spennende plott som skjedde gjennom hele helgen!

Bildene er tatt av Luca O. Amundsen.

Det er uro i det magiske samfunnet etter at Galtvort Høyere skole for hekseri og trolldom ble angrepet ved forrige semester. Det er fortsatt usikkert hvordan dette kunne skjedd, men mange mener at Magidepartementet selv hadde byttet ut Galtvorts forsvarsbarrierer samme dag som angepet skjedde, noe som selvsagt leder til en rekke ubesvarte spørsmål.

Mange setter også spørsmål til hvorfor selve Magidepartementet så det nødvendig å ansatte Venke Dolorosa Uffert for å få orden i rekkene på Galtvort. Unge hekser og trollmenns foreldre er selvsagt bekymret om Galtvort virkelig er en trygg plass å sende sine kjære til. Indre kilder forteller også at i løpet av dette semesteret skal det ha blitt gjort oppsyn av den tidligere Magimenister Rufus Grimst som har vært forrsvunnet og det samme med svartspaner Nymfadora Dult. Kilden forteller derimot at den tidligere Magiministeren og svartspaneren var forsvunnet igjen bare timer etter de ble funnet.

Det ble en dramatisk endelse på semesteret da den nåværende Magiminister Kornelius Bloeuf så seg nødvendige til å tråkke inn og ansette Venke Dolorosa Uffert som viserektor ved Galtvort høyere Skole for Hekseri og Trolldom. Mange er nå spente på hvordan det kommer til å gå neste semester nå som magidepartementet ser ut til ta mer og mer kontroll over Galtvort.