Midtvintersball 2016

Vi hadde et magisk Midtvintersball helgen 5-7. februar med over 80 deltakere!

Her ser dere noen bilder fra arrangementet:

Etter krigen for et par år siden har det vært ganske rolig på Galtvort. Det er stadig noen som prøver seg, og heksa Bartok klarte å infiltrere borgen under forrige Tretrollmannsturnering. Hun ble overvunnet og sendt på dør av ingen ringere enn Albus Humlesnurr. Etter denne hendelsen har det vært ro og fred i vår trollmannsverden. Men under høstsemesteret i fjor ble det tydelig at noen dødsetere hadde rømt fra Azkaban…

Naturlig nok ble det etterspørsel etter hvor Galtvorts egne svartespanere hadde tatt veien etter at et par dødsetere tok seg inn på Galtvort på leting etter hevn. Dessverre kom det frem at Dult og Merillion var forsvunnet – holdt i fangenskap av de rømte dødseterne. Dult klarte å rømme ved en anledning, men ble oppdaget og fanget igjen. Til befolkningens fortvilelse ble det i tillegg avslørt at det hadde vært flere rømninger fra Azkaban, og at departementet var i ferd med å miste kontrollen. Så, i sommer, skjedde det at Dult og Merillion brøt ut av fangenskap.

De kom tilbake til Galtvort i grevens tid, da en dødseter og noen hukere hadde tatt seg inn på borgen og kidnappet en elev. Inntrengerne ble avvæpnet og tatt hånd om, men situasjonen forblir uoppløst i skrivende stund. Hva skjedde med eleven som er borte? Hvordan kom de seg egentlig inn? Hvordan stiller departementet seg til situasjonen? Hva sier lærerne på Galtvort? Hva er status på Azkaban?

Delta på Midtvintersball, og finn ut hva som skjer i neste kapittel på Galtvort!