Nyttårsball 2017

Vi hadde et magisk nyttårsball med 85 deltakere. Vi transfigurerte kinesiske vifter i transfigurasjon og vi feiret kvelden med «Hanens år» fra den kinesiske kalender. I tillegg var det dødseterangrep i Storsalen som det skal spilles videre på til sommerleiren vår.

Vi gleder oss masse til årets sommerleir!
Her kommer noen bilder fra nyttårsballet. Bildene er tatt av Julie K. Reinertsen.

Det magiske samfunnet er i helspenn. Det er ikke lenger tvil om at kaoset for lengst har brutt løs, og magidepartementet bruker alle ressursene sine på å stå av stormen. Det har kommet brått på allmennheten at den mørke siden har så mange tilhengere, som dukker opp der de er minst ventet. Familier blir brutt opp, folk forsvinner, og det er ingen tvil om at samfunnet ligger på en knivegg.

Forrige semester på Galtvort viste oss at selv Humlesnurrs beskyttelse ikke er nok – Professor Bable ble tatt av Misfallene og en svartespaner under Befalio, og ingen klarte å stoppe dem. Det er tydelig at svartespaner Merillion har vært under Befalio lenger enn først antatt. Det var ikke tilfeldig at Dult ble sendt på oppdrag på ukjent lokasjon like før Professor Bable ble tatt, og en elev forsvant. Rektor Humlesnurr og Professor McSnurp oppdaget Dults fraværelse, og hastet ut for å redde situasjonen. De var derfor ikke tilstede under Bables falske arrestasjon. Resten av Magidepartementet jobber fortsatt med å oppspore Professor Bable, men de har samtidlig hendene fulle med å beskytte resten av det magiske samfunnet.

Galtvorts Høyere Skole for Hekseri og Trolldom vil allikevel åpne som vanlig neste semester, men: Hvor er Gygrid? Alt peker mot at rektor Humlesnurr fortsatt er usikker på om det er trygt for Gygrid å returnere som professor. Hvilke lærere vil egentlig være å se neste semester? Hvordan blir elevene på Galtvort påvirket av det som skjer i samfunnet forøvrig? Hvem er til å stole på?

Vennskap, lojalitet og magisk tilhørighet VIL bli satt på prøve i 2017. Er du klar? For det er vi!

Bli på GaltvortSkolens Nyttårsball i januar!