Nyttårsball 2018

Denne vinteren hadde vi nesten 90 deltakere fra hele landet som ble med oss på nyttårsfeiring på Galtvort. Vi feiret «Hundens år» fra den kinesiske kalender og da kledde deltakerne seg ut i ulike hundekostymer. Her var det mye artig å se. Skal si det er en kreativ gjeng!

I tillegg fikk deltakerne oppleve Galtvang med butikkene Honningslurp, Zonko’s morobutikk, Madam Puslefots tesalong og ikke minst Galthodet.

Undervisningen på Galtvort ga både nye og gamle deltakere hodebry, da Gnav dukket opp og sperret veien slik at de ikke rakk timene sine.

Professor Slur kom også tilbake til eliksirundervisning (hvor har han vært den siste tiden tro?), men han lot seg ikke trekke på smilebåndet selv om det var nyttår og gledelig høytid på Galtvort.

Tusen takk for et FANTASTISK nyttårsball alle sammen!

Bildene er tatt av Luca O. Amundsen.

Trollmannssamfunnet kan endelig puste ut. Etter flere år med opptrappende konflikt, dødseterangrep, forsvinninger, og en magiminister som har lukket øynene for det hele, har roen endelig senket seg over det magiske samfunn. Det siste angrepet på Galtvort markerte også slutten på Bloeufs karriere – Grimst er nå innsatt som magiminister. Azkabans celler er fulle, og dørene låst. Både elever og lærere bærer med seg sorg etter slaget om Galtvort, men rektor Humlesnurr hjelper skolen med å komme seg på beina, og gå en lys tid i møte – selv om det ble noe forvirring da Nico Wolverhampton og Ruby Reed ikke var tilstede. Tryllestaven til Reed ble funnet. Også Galtvang bærer preg av at mørket som har ligget over samfunnet den siste tiden er løftet. Dødsetere og desperanter er borte fra gatene, og handelsstanden ser frem til å ta i mot både elever og landsbyboere i tiden som kommer.

Elevene vil nå få oppleve de ulike butikkene Galtvang har å by på.

Hvem kunne vel ikke tenke seg å smake på alt slikkeriet de har i Honningslurp?

Eller apestrekene de selger i Zonkos morbutikk? Hva med å nyte en kopp te hos Madam Puslefots te-salong?

Hva med Galthodet? Som under Gnomeoppgjøret i 1612 var hovedkvarteret for hekser og trollmenn. Hvem oppholder seg der? Og vil elevene få se noe til Abriam Humlesnurr?