Nyttårsball 2019

Vi hadde fulle hus denne vinteren, og vi har aldri vært så mange på et Nyttårsball før! Vi feiret «Grisens år» fra den kinesiske kalenderen, og vi hadde spennende events og magiske skoletimer både innendørs og ute i snøen!

Bildene er tatt av Luca O. Amundsen.

Tidslinje

Det magiske samfunnet er i sjokk etter at Galtvort sine forsvars barrierer ble brutt og førte til et dramatisk dødseter angrep. Flere trollmannsfamilier spekulerer nå på om Galtvort virkelig er den tryggeste plassen i verden.

Det forrige semester starter med et pang da Galtvort skulle arrangere tretrollmannsturnering. Turneringen gikk smertefritt annet en en del varige brannskader, og Galtvort endte opp på toppen av pallen.

Det skulle vise seg at faren ikke var over selv om turneringen hadde tatt slutt. Skolen var under maksimal beskyttelse fra både Rektor Albus Humlesnurr og magidepartementet. Allikevel klarte dødseterne å komme seg inn. Det er nå spekulasjoner om at de har noen som jobber på innsiden, enten i departementet, eller på Galtvort.

Magidepartementet står nå på hodet i å forsøke å finne ut av hva som faktisk skjedde. Hvor er forbryterne nå? Hvem sendte de? Og er det en sviker i blant oss?

Foreldre er nå usikre på om det å sende sine barn til Galtvort er trygt, men Rektor Albus Humlesnurr har insistert på at Galtvort er mer sikkert en noen gang og at neste semester vil foregå som normalt.

Vennskap, samhold og mot er nå skrevet opp på utstyrslisten til Professor McSnurp. Gjør deg klar til et nytt semester i 2019!