Sommerleir 2016

Det var ca. 90 deltakere som var med på Galtvortskolens sommerleir 11-17. juli 2016 på Gudbrandsdalen leirskole.

Her kommer noen bilder fra sommerleiren vår!
Bildene er tatt av Kevin Ruud.

Freden og roen har ikke forblitt på Galtvort. Som vi alle har mer eller mindre klart i minnet klarte Albus Humlesnurr (med hjelp fra svartespanerne og lærerstaben) å avvæpne når det kom forsøk på å infiltrere skolen. Dessverre skjedde det for mye i det magiske samfunnet til at de på den gode sida har klart å holde alt i sjakk. Dødsetere brøt ut fra Azkaban, departementet mistet kontrollen over det infamøse fengselet med sine likeså infamøse fangevoktere, og under Midtvintersballet nådde dette Galtvort.

Flere av lærerne på Galtvort ble observert i bekymret diskusjon, og temaet sikkerhet var på alles lepper. Desperanter ble observert på utsiden av skolens området gjennom hele semesteret, og tre elever var svært nære på å bli møtt med Dødskysset. De ble reddet på hengende håret av professor McSnurp og Dult. Professor McSnurp oppfordret hele skolen på det sterkeste til å holde sammen, ta vare på hverandre og beskytte hverandre i tiden fremover. Semesteret kulminerte i at en desperant trengte gjennom barrieren, og kom seg inn på Galtvort. Dette fikk fatale konsekvenser for et familiemedlem som var på besøk. Det magiske samfunnet holder pusten…

Hvordan kom desperanten seg inn på borgen? Hvor er de andre desperantene nå? Hvordan skal skolen drives fremover? Hvor ligger lojaliteten til departementet? Hva er situasjonen ute i det magiske samfunnet? Hvem kan stole på hvem?

Spørsmål vil bli besvart, og nye spørsmål vil dukke opp på GaltvortSkolens sommerleir 2016. Meld deg på, pakk ned tryllestav og kutte, og bli med oss videre på den magiske reisen vår!